تست الکتروموتور یا موتور الکتریکی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تست الکتروموتور یا موتور الکتریکی

تست الکتروموتور(موتور الکتریکی)

برای استفاده بهینه از موتور می بایست از آن به خوبی نگه داری کرد و دقت کرد که اگر عیبی در موتور پیدا شد سریعا رفع گردد زیرا یک ایراد کوچک در موتور های الکتریکی می تواند به قسمت های دیگر موتور الکتریکی زیان برساند. با دستگاه های تست الکتروموتور شرکت سازه الکترومکانیک نوآور به راحتی میتوان موتورهای الکتریکی را عیب یابی کرد . در این دستگاه ها از سنسور های حساس استفاده می شود و معمولا سعی می کند با اندازه گیری لرزش و انجام محاسبات لازم هارمونیک ایجاد شده در ماشین را بدست بیاورد و بر اساس آزمایشاتی که قبلا انجام شده و علت به وجود آمدن هر هارمونیک جریان تعیین شده است، می تواند علت ایجاد هارمونیک و درنهایت دلیل لرزش نامتعارف را حدس بزند که به عنوان مثال می تواند اتصال فاز به بدنه باشد.با استفاده ازاین وسایل نیازی به باز کردن قطعات ماشین از هم نیست بلکه از بیرون به راحتی می توان مشکل را تشخیص داد.

بطور کلی در تست موتور الکتریکی دو نوع عیب عمده را مورد برسی قرار می گیرد:

الف: عیب در قطعات مکانیکی (عیب مکانیکی)

ب: عیب در مسیر جریان (عیب های الکتریکی)

تشخیص عیب های مکانیکی و رفع آنها

عیب های مکانیکی ناشی از خرابی قطعات متحرک و غیرمتحرک می باشند این قطعات که به دلایل مختلفی ممکن است خراب شوند باید تعمیر و یا تعویض نمود در اینجا به برخی از این خرابی ها و دلایل عمده آنها اشاره خواهیم کرد.

الف) شکستگی بدنه درپوش ها (قالپاق ها)

ب) خرابی بلبرینگ ها – پوش ها – یاتاقان ها

بعد از اینکه مطمئن شدیم که ماشین الکتریکی ما دارای عیب مکانیکی نیست به سراغ عیب های الکتریکی مواور الکتریکی خواهیم رفت. عیب الکتریکی در مسیرهای جریان برق بوجود می آید این عیب معمولا به سه صورت زیر ممکن است ایجاد شود.

الف) قطع شدگی

ب) اتصال بدنه

ج) اتصال کوتاه حلقه ها

به راحتی می توان تمامی عیوب موتور های الکتریکی را با دستکاه های تست الکتروموتور شرکت سازه الکترومکانیک نواور را تشخیص و مورد برسی قرار داد و برای رفع عیوب ایجاد شده اقدامات لازم را انجام داد.

شرکت سازه الکترومکانیک نوآور

فهرست