تست موتور الکتریکی و موتور خودرو

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تست موتور الکتریکی و موتور خودرو

(تست موتور الکتریکی و موتور خودرو) :

موتور خودرو در چند دسته طبقه بندی می شود:

موتور خودرو ها به 6 دسته تقسیم می شوند و هر کدام از انها دارای قابلیت و ویژگی های منحصر به فرد خود
هستند که اکنون به توضیح مختصری از ان می پردازیم و شما را با کارکرد هر کدام از انها و از همه مهمتر در
مورد نحوه تست موتور خودرو آشنا می کنیم و ذهن شما را در مورد تست موتور خودرو باز نموده و با
چگونگی کارکرد آنها آشنا خواهید شد اکنون به تعریفی از موتور می پردازیم :

تعریفی از موتور خودرو :

به دستگاهی گفته می شود که می تواند انرژی حرارتی به دست انده ازسوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی
نکرده و باعث به حرکت درآوردن خودرو شود.دراطراف موتور دستگاه هایی قرار می گیرد که برای کار موتور
بسیار مؤثر بوده است .
انواع موتور خودرو :
1- موتور هایی کاربراتوری :
خودروهای که سیستم سوخت رسانی به صورت کاربراتور را دارا بوده اند ، بنزین سوز کاربراتوری می گویند .
این نوع از خودروها دارای مزیت های زیر هستند:
1- می توانیم انها را بدون داشتن وسایل خاصی تعمیر کنیم .
2- اگر خراب می شدند هزینه کمی بابت تعمیرات انها صرف می کردیم.
3- نسبت به ساخت سیستم انژکتوری هزینه کمتری دارند.

عیب های این سیستم چگونه است :

1- به طبع احتمال خطا در این سیستم ها به نگام تنظیم بیشتر بود .
2- تنظیم سخت سیستم سوخت رسانی .
عامل اصلی کار در یک کاربراتور ایجاد مکش ( خلاء ) بر روی مجرای خروج سوخت ( ژیگلور ) می باشد .
این کارتوسط قسمتی از بدنه کاربراتور گلوگاه انجام می گیرد . ونتوری در حقیقت مقطع کاهش بدنه کاربراتور
می باشد . با باز شدن صفحه گاز ، هوا توسط سیلندر موتور مکیده شده و به داخل کاربراتور جریان می یابد .
در هنگام عبور از ونتوری به علت کاهش مقطع عبور ، سرعت هوا افزایش یافته و فشار محفظه ونتوری کاهش
می یابد و مکشی ایجاد می نماید که به مراتب از سایر مقاطع کاربراتور بیشتر است . بنابراین چنانچه سیستم
انتقال سوخت به این بخش متصل شود ، سوخت مکیده شده و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر وارد می شود .
2_ موتور انژکتوری :
سوخت توسط به وسیله پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد
می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندرها ،
به صورت پودر شده تزریق نموده و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌آید .
که بر پایه استفاده بهینه از سوخت موجود ، تبدیل سوخت موجود به بهترین درصد حجمی ترکیبی برای استفاده
در خودروها می باشد . مزیت های سیستم انژکتوری :
1-کاهش مصرف سوخت و اندازه گیری دقیق سوخت
2-کارکرد مناسب و تعمیر کمتر
3-و نیاز بسیار کمتر برای تنظیم سیستم سوخت رسانی

عیب های سیستم انژکتوری را نام ببرید:

1-وجود قطعات حساس
2-دقیق و گران قیمت
3-نیاز به تخصص فراوان در هنگام تولید
سیستم نژکتور دارای 3 بخش است :1- واحد ECU یا همان کنترل کننده مرکزی 2-عملگرها 3- سنسور ها

3-موتورهای توربو شارژچطور عمل می کنند:

توربو شارژ ها هوای بیشتری را به داخل محفظه احتراق می فرستند در خقیقف کمپرسوری است که با افزایش
توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو ، موجب احتراق بهتر سوخت و در نتیجه باعث افزایش قدرت موتورمی‌شود .

4- موتور دیزلی و توربو دیزلی :

خودروهایی که از سوخت هایی چون دیزل و سوخت ارگانیک بیودیزل استفاده می نمایند ، خودرو دیزل گویند .
اینگونه خودروها ، به دلیل نداشتن سیستم جرقه زنی و نیاز به هوای بیشتر ، اکثرا دارای سیستم توربو شارژر
نیز بوده و گاهی اوقات اینگونه خودروها را با نام توربو دیزل نیز می شناسند .

5- موتورهای گاز سوز و دوگانه سوز :

موتور آن ها برای استفاده 2 نوع سوخت طراحی شده است ، به عنوان مثال خودرویی که قابلیت استفاده از
بنزین و گاز را یکجا داشته باشد ، دوگانه سوز گویند .
سیستم سوخت رسانی این خودروها ، با سیستم سوخت رسانی اول آن ها یکسان بوده و تنها با استفاده از
تغییراتی جزئی و یا تعویض نمودن برخی از قطعات سیستم سوخت رسانی با نوعی که برای هر دو نوع سوخت
، طراحی شده است ، در اینگونه از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد .

مزایای این سیستم ها :

1. آلودگی هنها خیلی کمتر می باشد .
2. سوخت انها هزینه کمتری دارد.
معایب این نوع از موتورها :
1. نسبت به دیگر موتور ها هزینه تعمیرات بالایی دارند
2. دوره ای باید تعمیرات شوند.

6-موتور خودروهای هیبریدی :

برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند . در بیشتر موارد از این نام در اشاره به
خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی و در کنار یک یا چند
موتور الکتریکی قرار دارد و به خودرو این قابلیت را می دهد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در
کنار یکدیگر استفاده کند .

روش تست کردن  موتورها ی الکتریکی و موتورخودروچگونه است :

تمام این موتور ها برای به درستی کار کردن نیاز به این دارند که مورد ارزیابی و تست قرار بگیرند ت از صحت
کارکرد انها اطمینان حاصل شود و در هر خودرو ای که هستند بتوانیم از انها به درستی بهره ببریم اگر در مورد
ساخت و کار موتور شناخت کافی داشته باشیم به راحتی می توانیم با استفاده از دستگاه های تست خودرو
و تست موتور الکتریکی میزان درست کار کردن انها را مورد ارزیابی قرا دهیم و بدون شک بهترین موتور خواهد
بود و کیفیتی عالیو مطلوب را خواهد داشت و در نهایت رضایت مشتری که مهمتریم شرط است را در پی خواهد
داشت. دستگاه های تست شرکت سازه الکترومکانیک نواور به راحتی هر گونه تستی را انجام داده و صحت
عملکرد ان را مورد ارزیابی قرار می دهند .در مورد تست موتور خودرو و قرار گرفتن بر روی تجهیزات ساخته شده
به منظور تست خودرو و انجام عملیات ارزیابی به راحتی موتور خودرو مورد ازمایش قررا گرفته و سنجیده
می شود.
دستگاه ها ی تست موتور الکتریکی و یا الکتروموتور ها در سایز و شکل مختلف شرکت سازه الکترومکانیک
نواور قادرند همه نوع سایز موتور الکترکی را نیز مورد ارزیابی قرار دهند در تست موتور الکتریکی و موتور خودرو  نحوه عملکرد آها را مورد بررسی قرار
داده و به سازنده اطمینان دهند که از نطر کارایی چه نوع موتوری را تولید می کنند .دستگاه های تست موتور
الکتریکی و موتور خودرو و رک کنترل به 2 صورت دستی و کامپیوتری و به همراه دینامومتر ها از نوع ادی کارنت عمل تست موتور
های الکتریکی را به گونه ای انجام می دهد ک تمام پارامترهای موتور سنجیده می شود.
ترولی
ترولی تست موتور خودرو
دینامومتر ادی کارنت E300,E200
دینامومتر ادی کارنت E300,E200
دینامومتر ادی کارنت تست موتور الکتریکی

شرکت سازه الکترومکانیک نواوران نیک ایرانیان

فهرست